Monday, September 24, 2012

Docieraj do swoich widzów za pomocą nowej aplikacji YouTube na iPhone'a i iPoda touch

Udostępniamy nową aplikację na iPhone'a i iPoda, która pomoże widzom znaleźć Twój kanał i da im więcej możliwości cieszenia się Twoimi filmami i ich udostępniania. Dzięki nowej aplikacji YouTube na iPhone'a:

·       Szybko rozpoczniesz oglądanie kanału – aplikacja zawiera wysuwany panel, by widzowie mogli od razu mieć dostęp do Twojego kanału
·       Łatwo znajdziesz filmy – do aplikacji dodaliśmy narzędzia wyszukiwania, takie jak automatyczne sugerowanie filmów i wyszukiwanie kanałów
·       Możesz dzielić się rzeczami z innymi – widzowie mogą teraz udostępniać filmy w Google+, na Facebooku, na Twitterze, w e-mailach lub w SMS-ach bezpośrednio z aplikacji

Aplikacji możesz używać także na iPadzie, ale wersję przeznaczoną dla tego urządzenia udostępnimy w nadchodzących miesiącach.

Aby zapewnić swoim widzom jak największy komfort oglądania filmów na platformie iOS, pobierz aplikację i zachęć ich do zrobienia tego samego, podając ten link: http://itunes.apple.com/app/youtube/id544007664

Eric Meyerson, Head of Content Creator Communications, ostatnio oglądał „Sifl & Olly Episode 1: Kinetic Demo”.

Friday, September 21, 2012

Niestandardowe miniatury dostępne dla większej liczby partnerów

Od kilku miesięcy testujemy wpływ niestandardowych miniatur na czas oglądania filmu przez widza i jego zaangażowanie. Od dziś umożliwiamy używanie niestandardowych miniatur większej liczbie partnerów YouTube, a z czasem chcemy je udostępnić wszystkim partnerom, którzy cieszą się dobrą opinią.

Dlaczego nie udostępnimy niestandardowych miniatur wszystkim użytkownikom?

Jak już wspomnieliśmy, sugerując filmy, skupiamy się na czasie oglądania, ponieważ ma to wpływ na poprawę ogólnego zaangażowania odbiorców w YouTube, a Tobie daje więcej możliwości generowania przychodu. Nadal będziemy rekomendować filmy, których miniatury przekonują widzów do ich obejrzenia, a nie takie, które zaraz po kliknięciu są porzucane.

Gdy niestandardowe miniatury niedokładnie odzwierciedlają treść filmu, mogą zdenerwować i rozczarować widzów. Filmy z takimi miniaturami mają słabe czasy oglądania, więc będą gorzej eksponowane w YouTube. Ciągle testujemy, jak partnerzy korzystają z tej funkcji i jak wpływa ona na oglądalność w YouTube.

W najbliższym czasie co tydzień będziemy przydzielać dostęp do tej funkcji kolejnej grupie partnerów. Partnerzy muszą być aktywni przez ostatnie 30 dni i mieć dobrą opinię. Gdy uzyskasz dostęp do funkcji niestadardowych miniatur, wybieraj tylko te obrazy, które faktycznie odzwierciedlają treść Twoich filmów. Najlepiej, jeśli będą to ich najciekawsze kadry. Miniatury muszą być zgodne z naszymi Wytycznymi dla społeczności, więc nadużywanie tej funkcji może skutkować otrzymaniem ostrzeżenia, a nawet usunięciem konta.

Wyświetlanie miniatur, które oddają treść filmu i zachęcają do jego obejrzenia, to najlepszy sposób, aby zapewnić trwały wzrost popularności swojego kanału.

Andy Snack, YouTube Products Manager, ostatnio oglądał „Written By A Kid: Scary Smash”.

Thursday, September 6, 2012

YouTube Now: dlaczego tak ważny jest czas oglądania

To pierwszy post z serii „YouTube Now”, w której będziemy wyjaśniać, jak i dlaczego rozwijamy nasz serwis. Chcesz zaproponować ciekawy temat dla twórców, który warto omówić w YouTube Now? Podrzuć nam go w komentarzach poniżej.

Dzisiejszy temat: dlaczego lepiej eksponujemy filmy, dzięki którym wydłuża się czas oglądania.

Widzowie YouTube oglądają mnóstwo filmów – według ostatnich danych ponad cztery miliardy godzin miesięcznie. Jednak w przeciętnym gospodarstwie domowym przez kilka godzin dziennie ogląda się też telewizję. Jeśli chcemy, by serwis YouTube stał się najważniejszym środkiem przekazu dla jeszcze większej liczby widzów, mamy przed sobą wiele pracy.

W ciągu kilku ostatnich miesięcy wprowadziliśmy w YouTube pewne zmiany, które mają zachęcić internautów do tego, aby poświęcali więcej czasu na oglądanie filmów oraz interakcję i dzielenie się ze społecznością.

W ramach tych zmian zaktualizowaliśmy funkcje, od których zależy to, w jaki sposób widzowie znajdują ciekawe materiały. Są to tzw. funkcje odkrywania filmów – wyszukiwanie i proponowane filmy. Dzięki wprowadzonym zmianom filmy, które widzowie rzeczywiście oglądają, są eksponowane lepiej niż te, których odtwarzanie jest przerywane zaraz po kliknięciu.

Po co ta zmiana? Wcześniej funkcje odkrywania filmów były ukierunkowane na generowanie wyświetleń. Taki system promował filmy, które użytkownicy klikali najczęściej, a nie te, które oglądali z największym zaangażowaniem. (Pamiętasz miniaturki z dekoltami?)

Gdy teraz proponujemy filmy, skupiamy się na tych, które zwiększą czas, jaki widz spędzi na oglądaniu materiałów w YouTube, nie tylko następnym razem, ale też później.

Jeśli widzowie oglądają więcej w YouTube, jest to dla nas znak, że znalezione treści im się podobają a twórcy zdobywają więcej zaangażowanych odbiorców. Takie rozwiązanie otwiera też nowe możliwości generowania przychodu dla naszych partnerów.

Jak dotąd, wprowadzone zmiany okazują się trafione – mniej klikania, więcej oglądania. Zauważyliśmy, że ilość czasu, jaki widzowie spędzają na oglądaniu filmów w serwisie, gwałtownie wzrosła, a ponieważ jeszcze bardziej „podrasowaliśmy” sugestie, ten pozytywny trend utrzymuje się do dzisiaj. Udoskonalone statystyki (np. średni czas oglądania) potwierdzają, że filmy, które polecamy w serwisie, jeszcze bardziej interesują widzów.

Jak twórcy mogą osiągnąć sukces w tej nowej rzeczywistości?

Dla twórców najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu w YouTube jest robienie filmów, które będą chętnie oglądane. Proste, prawda? Niestety nie każda stosowana przez twórców taktyka, która ma zoptymalizować funkcje odkrywania filmów w YouTube, jest skuteczna.

Są na przykład twórcy, którzy celowo skracali filmy, licząc na to, że dzięki temu lepiej utrzymają uwagę odbiorców. To jednak nie pomaga. Choć wysoki wskaźnik utrzymania uwagi odbiorców dobrze odzwierciedla ich zaangażowanie, tak naprawdę w optymalizacji chodzi nam o to, by filmy w większym stopniu przyczyniały się do wydłużenia sesji oglądania materiałów w YouTube. Mówiąc wprost, jeśli film jest krótszy, to nie znaczy, że będzie częściej oglądany.

Z drugiej strony, niektórzy twórcy celowo nagrywali dłuższe filmy, chcąc w ten sposób wydłużyć czas oglądania. To także nie musi zadziałać, bo utrzymanie uwagi widzów podczas oglądania długiego filmu to prawdziwe wyzwanie (na pewno pamiętasz nie jeden przydługi skecz).

Dlatego radzimy: twórz świetne filmy – takie, jakie uwielbiają widzowie – i zapomnij o strategiach optymalizacji, których skuteczność stoi pod dużym znakiem zapytania.

Obserwuj dane


W tym będziemy Ci pomagać – za kilka tygodni udostępnimy rozszerzone informacje o czasie oglądania w YouTube Analytics. Krótko mówiąc, chcemy, by twórcy otrzymywali informacje o czasie oglądania, które będą nie mniej szczegółowe niż informacje o wyświetleniach. Taka funkcja pojawi się w YouTube Analytics w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Tymczasem już teraz możesz pobrać raport z danymi o czasie oglądania. Dzięki nim lepiej zrozumiesz, na jakie filmy czekają Twoi widzowie. Dłuższy czas oglądania Twoich materiałów to więcej zaangażowanych odbiorców, a dla Ciebie większe przychody. Właśnie dlatego tyle mówimy o czasie oglądania.


Eric Meyerson, Head of Creator Marketing Communications. Ostatnio oglądał: Is Dubstep Avant Garde Musical Genius?

Nagranie Hangoutu na temat budowania publiczności na YouTube

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia zarejestrowanego przez nas Hangoutu prowadzonego przez eksperta od budowania publiczności na YouTube.
Video dostępne jest tutaj.

Zapraszamy do wdrażania zaprezentowanych porad i mierzenia sukcesu swoich kanałów za pomocą YouTube Analytics, narzędzia dostępnego na Waszych kanałach (naciśnij na nazwę kanału w prawym górnym rogu, naciśnij na "Menedżer filmów", wybierz zakładkę "Analityka").

Zostawiajcie komentarze pod postem, w których opowiecie, co w przypadku Waszego kanału zaprocentowało największym wzrostem obejrzeń/ subskrypcji/ przychodu, etc.

Pozdrawiamy,

Zespół YouTube.