Tuesday, March 19, 2013

Profesjonalne tłumaczenie napisów do filmów YouTube w 36 językach

We wrześniu ubiegłego roku wprowadziliśmy funkcję, dzięki której samodzielnie lub z pomocą znajomych możesz przetłumaczyć napisy do filmów w YouTube. Ułatwiliśmy w ten sposób zdobywanie odbiorców na całym świecie, gdyż Twoje filmy mogą być zrozumiałe w ponad 300 językach. Od teraz możesz też kontaktować się bezpośrednio z dostawcami tłumaczeń i zlecać płatne, szybkie i profesjonalne tłumaczenie napisów.



Gdy poprosisz o przetłumaczenie napisów w YouTube, pokażemy Ci listę dostawców wraz z informacjami o przybliżonych kosztach i dacie realizacji, co ułatwi porównanie ofert. Wstępnie nawiązaliśmy współpracę z dwoma firmami, Gengo i Translated.net, by udostępnić Ci ich usługi i uprościć składanie zamówień.






Od czego więc zacząć?



1. Najpierw sprawdź raporty YouTube Analytics. Dowiesz się z nich, w jakich krajach Twoje filmy są najczęściej oglądane, i wybierzesz odpowiednie języki. Więcej informacji o YouTube Analytics znajdziesz tutaj.



2. Aby przetłumaczyć film, najpierw musisz mieć jego ścieżkę z napisami. Jednym z najprostszych i najszybszych sposobów jej przygotowania jest utworzenie lub przesłanie listy dialogowej filmu. Gdy to zrobisz, YouTube automatycznie zsynchronizuje listę dialogową z filmem i utworzy kody czasowe, by wygenerować ścieżkę z napisami. Aby dowiedzieć się więcej, obejrzyj ten film lub zajrzyj do tego przewodnika.



3. Teraz możesz zlecić tłumaczenie:

  • Kliknij „Start order” (Rozpocznij zamówienie) obok dostawcy, z którego usług chcesz skorzystać. Spowoduje to utworzenie zamówienia i przejście do witryny dostawcy, w której zapłacisz za usługę.
  • Gdy tłumaczenie będzie gotowe, napisy zostaną przesłane bezpośrednio do YouTube.
  • Kiedy zatwierdzisz tłumaczenie, napisy staną się dostępne dla wszystkich Twoich widzów.


Tak może wyglądać rezultat końcowy po włączeniu napisów. 

Wiesz już, jak dotrzeć ze swoimi filmami do międzynarodowej widowni, więc śmiało – włącz napisy!



Jeff Chin, Product Manager. Ostatnio oglądał serial internetowy „H+” z hiszpańskimi napisami.



Friday, March 8, 2013

YouTube One Channel


Po otrzymaniu wielu próśb od twórców z przyjemnością informujemy, że teraz uniwersalny kanał YouTube dostępny jest dla każdego.


W ostatnich tygodniach mogliście zauważyć, że niektóre kanały YouTube mają nowy wygląd. Wynikało to z tego, że nasza ekipa testowała nowy wygląd kanałów, aby upewnić się, że wszystko działa jak należy. Teraz jesteśmy już gotowi udostępnić nowy interfejs wszystkim właścicielom kanałów YouTube.


Dzięki wprowadzonym zmianom Twój nowy kanał będzie znakomicie prezentował się w przeglądarkach na wszystkich ekranach i urządzeniach. Na swoim kanale będziesz też mógł dodać jego zwiastun, który pomoże Ci zmienić tymczasowych gości w stałych widzów. Nowy interfejs pozwoli Ci również dopasować układ filmów i playlist do Twojej własnej strategii tworzenia ramówki.



Aby w pełni wykorzystać możliwości nowego kanału:



1. Utwórz zwiastun. Będzie on wyświetlany wszystkim użytkownikom, którzy odwiedzą Twój kanał, jeszcze go nie subskrybując. To Twoja szansa, by pokazać im swoje najlepsze filmy i przekonać do subskrypcji.



2. Utwórz i prześlij dużą i ładną grafikę kanału. Dzięki niej Twój kanał zyska wizualną tożsamość. W przeciwieństwie do elementów budowania marki w starych kanałach, nowa grafika będzie pojawiać się na wszystkich ekranach i urządzeniach – zarówno małych, jak i dużych.



3. Uporządkuj filmy i playlisty na kanale w sposób, który najlepiej pasuje do Twoich odbiorców i programów. Nowa strona główna i sekcje, które można dostosować do swoich potrzeb, dają Ci kontrolę nad tym, co widzowie zobaczą po kliknięciu Twojego kanału w przewodniku.






Zobacz więcej na YouTube One Channel i kliknij przycisk u dołu, aby przejść na nowy wygląd kanału. Przeniesiemy Twój kanał do nowego interfejsu i zapoznamy Cię z nim. Jeśli Ci się nie spodoba, będziesz mógł wrócić do starego wyglądu. Mamy jednak nadzieję, że nowy interfejs przypadnie Ci do gustu!

Więcej wskazówek i sposobów optymalizacji Kanału Uniwersalnego w YouTube znajdziesz w sekcji Optymalizacja kanału w Poradniku YouTube dla twórców. 



Jeb Havens, Product Manager, ostatnio zasubskrybował Hannah Hart