Thursday, September 6, 2012

YouTube Now: dlaczego tak ważny jest czas oglądania

To pierwszy post z serii „YouTube Now”, w której będziemy wyjaśniać, jak i dlaczego rozwijamy nasz serwis. Chcesz zaproponować ciekawy temat dla twórców, który warto omówić w YouTube Now? Podrzuć nam go w komentarzach poniżej.

Dzisiejszy temat: dlaczego lepiej eksponujemy filmy, dzięki którym wydłuża się czas oglądania.

Widzowie YouTube oglądają mnóstwo filmów – według ostatnich danych ponad cztery miliardy godzin miesięcznie. Jednak w przeciętnym gospodarstwie domowym przez kilka godzin dziennie ogląda się też telewizję. Jeśli chcemy, by serwis YouTube stał się najważniejszym środkiem przekazu dla jeszcze większej liczby widzów, mamy przed sobą wiele pracy.

W ciągu kilku ostatnich miesięcy wprowadziliśmy w YouTube pewne zmiany, które mają zachęcić internautów do tego, aby poświęcali więcej czasu na oglądanie filmów oraz interakcję i dzielenie się ze społecznością.

W ramach tych zmian zaktualizowaliśmy funkcje, od których zależy to, w jaki sposób widzowie znajdują ciekawe materiały. Są to tzw. funkcje odkrywania filmów – wyszukiwanie i proponowane filmy. Dzięki wprowadzonym zmianom filmy, które widzowie rzeczywiście oglądają, są eksponowane lepiej niż te, których odtwarzanie jest przerywane zaraz po kliknięciu.

Po co ta zmiana? Wcześniej funkcje odkrywania filmów były ukierunkowane na generowanie wyświetleń. Taki system promował filmy, które użytkownicy klikali najczęściej, a nie te, które oglądali z największym zaangażowaniem. (Pamiętasz miniaturki z dekoltami?)

Gdy teraz proponujemy filmy, skupiamy się na tych, które zwiększą czas, jaki widz spędzi na oglądaniu materiałów w YouTube, nie tylko następnym razem, ale też później.

Jeśli widzowie oglądają więcej w YouTube, jest to dla nas znak, że znalezione treści im się podobają a twórcy zdobywają więcej zaangażowanych odbiorców. Takie rozwiązanie otwiera też nowe możliwości generowania przychodu dla naszych partnerów.

Jak dotąd, wprowadzone zmiany okazują się trafione – mniej klikania, więcej oglądania. Zauważyliśmy, że ilość czasu, jaki widzowie spędzają na oglądaniu filmów w serwisie, gwałtownie wzrosła, a ponieważ jeszcze bardziej „podrasowaliśmy” sugestie, ten pozytywny trend utrzymuje się do dzisiaj. Udoskonalone statystyki (np. średni czas oglądania) potwierdzają, że filmy, które polecamy w serwisie, jeszcze bardziej interesują widzów.

Jak twórcy mogą osiągnąć sukces w tej nowej rzeczywistości?

Dla twórców najlepszym sposobem na odniesienie sukcesu w YouTube jest robienie filmów, które będą chętnie oglądane. Proste, prawda? Niestety nie każda stosowana przez twórców taktyka, która ma zoptymalizować funkcje odkrywania filmów w YouTube, jest skuteczna.

Są na przykład twórcy, którzy celowo skracali filmy, licząc na to, że dzięki temu lepiej utrzymają uwagę odbiorców. To jednak nie pomaga. Choć wysoki wskaźnik utrzymania uwagi odbiorców dobrze odzwierciedla ich zaangażowanie, tak naprawdę w optymalizacji chodzi nam o to, by filmy w większym stopniu przyczyniały się do wydłużenia sesji oglądania materiałów w YouTube. Mówiąc wprost, jeśli film jest krótszy, to nie znaczy, że będzie częściej oglądany.

Z drugiej strony, niektórzy twórcy celowo nagrywali dłuższe filmy, chcąc w ten sposób wydłużyć czas oglądania. To także nie musi zadziałać, bo utrzymanie uwagi widzów podczas oglądania długiego filmu to prawdziwe wyzwanie (na pewno pamiętasz nie jeden przydługi skecz).

Dlatego radzimy: twórz świetne filmy – takie, jakie uwielbiają widzowie – i zapomnij o strategiach optymalizacji, których skuteczność stoi pod dużym znakiem zapytania.

Obserwuj dane


W tym będziemy Ci pomagać – za kilka tygodni udostępnimy rozszerzone informacje o czasie oglądania w YouTube Analytics. Krótko mówiąc, chcemy, by twórcy otrzymywali informacje o czasie oglądania, które będą nie mniej szczegółowe niż informacje o wyświetleniach. Taka funkcja pojawi się w YouTube Analytics w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Tymczasem już teraz możesz pobrać raport z danymi o czasie oglądania. Dzięki nim lepiej zrozumiesz, na jakie filmy czekają Twoi widzowie. Dłuższy czas oglądania Twoich materiałów to więcej zaangażowanych odbiorców, a dla Ciebie większe przychody. Właśnie dlatego tyle mówimy o czasie oglądania.


Eric Meyerson, Head of Creator Marketing Communications. Ostatnio oglądał: Is Dubstep Avant Garde Musical Genius?

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Plus do tego trzeba dodać chwytliwy tytuł, żeby ktokolwiek zechciał w filmik kliknąć. Polecam.

    ReplyDelete
  5. I seriously enjoyed the sohbet chat güzel sözler yemek tarifleri sohbet chat mirc mirc indir sites write-up, though took me time to understand all of the comments.

    ReplyDelete
  6. Celana Hernia
    Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I am happy to find your website and can join to comment
    I think is very valuable to be able to read your writing, and on this occasion will I use for my reference source
    Thank you so much for sharing, I hope you continue to write spirit next topic

    vimax extender Obat pembesar penis vimax asli

    ReplyDelete