Monday, November 5, 2012

Śmiesznie o reklamach - AdBuster coraz bardziej popularny!

Poznajcie Marka - AdBustera. Jego kanał Bankowo1 ma już ponad 88 tysięcy stałych widzów, a Marek staje się coraz bardziej rozpoznawalny na ulicach. Ostatnio na poznańskim portalu gazeta.pl znalazł się o nim artykuł, w którym opowiada o swoim pomyśle na kanał.

Poniżej znajdziecie wywiad z AdBusterem. Tymczasem czekamy na kolejne filmy na jego kanale YouTube.

Opowiedz nam o sobie. Jak się nazywasz i skąd pochodzisz? Jak nazywa się Twój kanał?

Jestem Marek. Mieszkam w małym mieście - Swarzędzu, do którego parę lat temu przeprowadziłem się z Poznania. Prowadzę kanał AdBuster (bankowo1).




Jak zaczęła się Twoja przygoda z kanałem? Kiedy zacząłeś Tworzyć wideo? Kiedy zdecydowałeś się aktywnie działać na YouTube i zostać Partnerem?

To jest mój pierwszy film. Pewnego dnia po prostu zdecydowałem zrealizować pomysły, o których myślałem od dłuższego czasu. Nie przygotowałem się do nakręcenia pierwszego filmu, nie ustawiłem kamery, światła, nie miałem mikrofonu. Montaż także nie był najlepszy. Kiedy zacząłem dostawać setki maili o nowych subskrypcjach, zrozumiałem że muszę zająć się sprawdzaniem także innych reklam. Tak właśnie powstał AdBuster. Starania o partnerstwo zacząłem po kilku nakręconych filmach. Dwa miesiące później byłem partnerem YT i zacząłem myśleć o swoim kanale nieco poważniej.

Opisz swój kanał - jaka jest jego główna idea?

Bankowo1 (AdBuster) to kanał traktujący o reklamach. W swoich filmach staram się konfrontować reklamy z rzeczywistością, sprawdzać ich prawdziwość, wytykać błędy reklamotwórców i w zabawny sposób uświadamiać widzom marketingowe manipulacje. Nazwa kanału wzięła się z konkursu na reklamę banku. Założyłem go, żeby zamieścić na nim swoją animowaną reklamę. W konkursie zdobyłem wyróżnienie. Parę lat później na tym samym kanale zacząłem walkę z reklamami :) Kręcenie filmów to ciężka praca, ale też świetna zabawa.




Podziel się swoimi wrażeniami na temat Partnerstwa YouTube. W jaki sposób Partnerstwo wpłynęło na Twoje życie zawodowe?

Jeśli chodzi o partnerstwo, ciągle jestem miło zaskakiwany. Największym wyróżnieniem było dla mnie zaproszenie na Creator Academy w Londynie. Mam bardzo dobry kontakt z managementem, a tego właśnie brakowało mi zanim zostałem partnerem. Mam nadzieję, że przy nowych projektach i nowych kanałach, moja współpraca z YT będzie tak owocna jak dotychczas.

Czym jest dla Ciebie sukces? Jak osiągnąłeś sukces na YouTube? Jakie cele postawiłeś swojemu kanałowi? Jaką strategię poleciłbyś początkującym twórcom YouTube?

Sukcesem dla mnie jest prawie całkowicie zielony pasek pod niektórymi moimi filmami (jak w przypadku mojego pierwszego filmu). Ilość wyświetleń i zarobki z AdSense także są miarą sukcesu, ale nie to jest najważniejsze dla partnera YouTube. Najważniejszy jest odbiór jego twórczości i pozytywne przyjęcie przez widzów.

Zakładając kanał nie miałem żadnych konkretnych celów. Dopiero po kilku odcinkach postanowiłem robić moje filmy tak, aby podobały się jak największej liczbie osób. Słuchałem rad i wskazówek moich widzów. Zacząłem robić kanał nie dla siebie, a właśnie dla nich - dla widzów. I to jest moja rada dla początkujących: kanał nie ma być dla ciebie, nie ma być twoją szufladą, do której zgarniasz cały bałagan ze swojego biurka. Rób kanał dla ludzi, to osiągniesz sukces.

Co Cię inspiruje? Jakich twórców YouTube podziwiasz?

Inspiracją są dla mnie reklamy pod różną postacią. Temat jest bardzo szeroki i mam nadzieję, że nie zabraknie mi pomysłów na filmy. Bardzo inspirujące były dla mnie programy telewizyjne w stylu Myth Busters, Brainiac, a z youtubowych - Will it blend, czy The SlowMo Guys.

Bankowo1, Partner YouTube, ostatnio obejrzał GANGNAM STYLE Po Polsku Parodia: " MR Harmoszku i jego Psy - Mo Pan Pikny Kraj(Miodzio od B.)Bootleg



6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. I seriously enjoyed the sohbet chat güzel sözler yemek tarifleri sohbet chat mirc mirc indir sites write-up, though took me time to understand all of the comments.

    ReplyDelete
  5. Spróbuj przykleić dwa samochody tylami ta taśma i sprawdź ile wytrzyma ta taśma kiedy oba auta rusza do przodu :D "no pain no fun"

    ReplyDelete
  6. Celana Hernia
    Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I am happy to find your website and can join to comment
    I think is very valuable to be able to read your writing, and on this occasion will I use for my reference source
    Thank you so much for sharing, I hope you continue to write spirit next topic

    vimax extender Obat pembesar penis vimax asli

    ReplyDelete