Thursday, February 21, 2013

Kilka słów o generowaniu przychodów

Cały czas staramy się przekazywać Ci najnowsze wskazówki i informacje, które mogą pomóc Ci jak najlepiej korzystać ze swojego konta YouTube. Jedną z korzyści, jakie oferujemy dla naszych partnerów, jest możliwość zarabiania na przesyłanych materiałach. Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych metod i wskazówek, które pomogą Ci lepiej poznać proces generowania przychodów. W dalszej części tego posta znajdziesz odpowiedzi na kilka najczęstszych pytań i sugestie dotyczące zwiększania przychodów w YouTube.

Pamiętaj o tych podstawowych zasadach zarabiania:

  • Utwórz konto AdSense. Utworzenie konta AdSense i powiązanie go z kontem YouTube nie jest konieczne do włączenia opcji zarabiania na filmach i wyświetlania reklam. Bez tego nie można jednak otrzymywać zapłaty.
  • Włącz odpowiednie formaty reklam. Skonfiguruj domyślne ustawienia i zezwól na wyświetlanie wszystkich typów reklam odpowiednich dla Twoich filmów.
  • Sprawdź symbol zarabiania obok filmu.
    • Filmy z szarym przyciskiem „$” nie mają jeszcze włączonej funkcji generowania przychodów.
    • W filmach z zielonym przyciskiem „$” funkcja zarabiania została już włączona.
    • Jeśli obok filmów widzisz symbol „!”, możliwe, że musisz podać YouTube dodatkowe informacje, zanim będziesz mógł na nich zarabiać. Zajrzyj do swojego Menedżera filmów i sprawdź pocztę e-mail.
  • Zanim włączysz funkcję zarabiania, upewnij się, że posiadasz prawa do komercyjnego wykorzystania treści.
    • Bądź kreatywny – twórz własne, niepowtarzalne materiały dźwiękowe i wizualne.
    • Jeśli chcesz zarabiać na filmie zawierającym materiały audio lub wideo, które nie zostały utworzone przez Ciebie, musisz uzyskać od ich autora wyraźne pisemne pozwolenie na ich komercyjne wykorzystanie. Jeśli masz pisemne pozwolenie na wykorzystanie materiałów innej osoby, pamiętaj, by o nim poinformować/dołączyć je podczas publikowania filmu i w odpowiedzi na prośbę o podanie informacji niezbędnych do włączenia funkcji generowania przychodów.
    • Korzystaj z muzyki udostępnianej bezpłatnie, której można używać w celach komercyjnych, i sprawdzaj licencje wszystkich dołączanych materiałów audio.
    • Pamiętaj, że powołując się na dozwolony użytek, stąpasz po grząskim gruncie. Nie zakładaj, że możesz zarabiać pieniądze na materiałach innych osób tylko dlatego, że według Ciebie ich wykorzystanie podlega przepisom o dozwolonym użytku.
Na późniejszym etapie pamiętaj, aby:
  • Dbać o dobrą opinię konta AdSense. Zachęcanie widzów do klikania reklam oraz samodzielne ich klikanie jest surowo zabronione. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
  • Upewnić się, że masz prawa do komercyjnego wykorzystania materiałów. Kupienie utworu, gry lub programu nie oznacza, że posiadasz prawa do zarabiania na nich. Roszczenie praw do treści, które do Ciebie nie należą, może wiązać się z poważnymi konsekwencjami.
  • Tworzyć treści dla wszystkich – takie, które będą odpowiadać reklamodawcom. Pamiętaj, że niektóre reklamy są kierowane do rodzin i zapewne tacy reklamodawcy nie będą chcieli, aby ich reklamy pojawiały się obok filmów zawierających wulgaryzmy, treści obraźliwe bądź poniżające inne osoby słowa lub obrazy.
  • Przeczytać nasze zasady. Upewnij się, że znasz nasze zasady walki ze spamem, i nie spamuj swoich widzów.
  • Stosować sprawdzone metody budowania grona odbiorców opisane w Poradniku dla twórców. Pozwolą Ci one poszerzyć grono fanów, zwiększyć liczbę wyświetleń oraz wydłużyć czas oglądania. Używanie wprowadzających w błąd tagów, miniatur i metadanych może zniechęcić fanów, skrócić czas oglądania filmów i wpłynąć na Twoje zarobki.
Jeszcze raz dziękujemy za Twój aktywny udział w społeczności partnerów YouTube. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki Ci się przydadzą. Jeśli masz dodatkowe pytania, skorzystaj z zasobów udostępnianych przez YouTube. Porady dotyczące generowania przychodów i sprawdzone metody budowania grona odbiorców znajdziesz w Centrum pomocy YouTube, Poradniku dla twórców, na Forum dla partnerów, w Centrum twórców, na kanale wsparcia partnerów oraz na blogu twórców YouTube.

Vasiliki Kanistra & Devon Storbeck,, YouTube Partner Support, ostatnio oglądała „Kittens On The Beat”.

1 comment: