Monday, February 3, 2014

Jak tworzyć filmy wirusowe

Chcesz się dowiedzieć, jak nakręcić krótki film, który będzie tak fajny, że widzowie od razu zapragną podzielić się nim ze znajomymi? Przeczytaj cztery wskazówki od użytkowników YouTube, którzy wiedzą, jak to zrobić.
Zrób wrażenie
W filmie „The Dark Side of the iPhone 5S Lines” Casey Neistat pokazuje rzadko zauważaną stronę obsesji technologicznej, która stała się częścią naszej kultury. Opowiedzenie całej historii w dokumentalnym stylu zajmuje zaledwie sześć minut, a zaskakujący moment kulminacyjny wywiera na widzach takie wrażenie, że natychmiast chce się nacisnąć przycisk udostępniania.

Znajdź niszę
Film „Portal: Survive! (Live-Action Short)” powstał na podstawie popularnej gry wideo „Portal”, a jego widzowie wywodzą się z dużej grupy miłośników tej gry. W sekcji komentarzy fani Portalu cytują swoje ulubione teksty, prowadzą ożywione dyskusje na temat gry i proszą o kolejne filmy na jej podstawie. Biorąc pod uwagę, że do chwili obecnej sprzedano ponad 4 miliony egzemplarzy tej gry, ta niszowa publiczność jest naprawdę spora.

Pokaż coś, co poruszy Twoją widownię
Krótki film „I Forgot My Phone” pokazuje pewne zjawisko i prezentuje je w sposób, który przemawia do wielu widzów. Jeśli film dotyczy czegoś, z czym widzowie stykają się na co dzień, będą chcieli go udostępnić i wyrazić swoją opinię. Jak myślisz, co widzowie napiszą przy tym filmie, kiedy będą go publikować w mediach społecznościowych?

Poruszaj aktualne tematy
Autorzy filmu „3D Printed Guns (Documentary)” podejmują kontrowersyjny temat kontroli nad bronią palną, łącząc go z wątkiem zyskującej popularność nowej technologii – druku 3D. Informacje przedstawione w filmie kwestionują sens kontroli nad bronią palną, sam film natomiast pojawił się w odpowiednim momencie – gdy trwały najgorętsze dyskusje na ten temat.

Te filmy pokazują, że wybór odpowiedniego tematu ma znaczący wpływ na to, czy odbiorcy będą chcieli udostępnić Twój materiał. Więcej informacji o tworzeniu treści, które przyciągną uwagę publiczności, znajdziesz w naszym Poradniku dla twórców.
Jeremy Kaye i Devin McNulty, Programming Strategy, ostatnio obejrzeli film „Arnold Works at Gold's”.

1 comment: